46 / 46 pelipäivää pelattu
Kausi on päättynyt!

Esittely

Hockey GM on netissä pelattava jääkiekkopeli, jossa voit kisailla lätkätaidoista ystäviesi ja työkavereidesi kanssa sekä valtakunnallisena turnauksena kaikkia muita vastaan.

Hockey GM:ssä kootaan NHL:n pelaajista kuvitteellisia kuusihenkisiä joukkueita. Joukkueet saavat pisteitä sen mukaan, kuinka sen pelaajat menestyvät oikeissa sarjan otteluissa.

Hockey GM:n osallistuminen maksaa joukkueelta vain 3 euroa / jakso. Ilmaisella peruspelillä voit kokeilla pelaamista 4 pelipäivän ajan.

Pelijaksot

  1. jakso 12.10.2016 - 13.11.2016
  2. jakso 17.11.2016 - 11.12.2016
  3. jakso 15.12.2016 - 26.01.2017
  4. jakso 31.01.2017 - 05.03.2017
  5. jakso 09.03.2017 - 09.04.2017
  6. Play Off-jakso 

Jokainen Hockey GM:n jakso on oma pelinsä. Jakson vaihtuessa valmentajan tiedot, joukkueen nimi  ja pelipaita säilyvät, mutta joukkueen pelaajat on valittava erikseen joka jaksolle. Myös joukkueen pelimaksu on maksettava joka jaksolla erikseen.

Joukkueiden kokoaminen alkaa seuraavana päivänä edellisen jakson loppumisesta. Valmentajia muistutetaan sähköpostitse valmentajakirjeellä jakson vaihtumisesta.

Huom! Hockey GM:n playoffs-jakso sisältää NHL:n playoffit kokonaisuudessaan. Playoffs-jakson ottelupäivien oikea määrä hahmottuu sitä mukaa kun NHL:n playoffsien kierrokset etenevät. Erityisesti playoffs-jakson alussa ilmoitettu ottelupäivien määrä ei ole sama asia kuin koko playoffs-jakson ottelupäivien määrä.  

Joukkue

Hockey GM-joukkueessa on kuusi pelaajaa: yksi maalivahti, kaksi puolustajaa ja kolme hyökkääjää.

Jokaisella valmentajalla voi olla useampia superpeli- tai hyperpelijoukkueita. Pelimaksu on maksettava jokaisesta joukkueesta erikseen. Ilmaisia peruspelijoukkueita saa olla vain yksi.
 

Pelaajahinnat

Joukkueen maksimihinta on jakson alussa 2.000.000 euroa. Pelaajat hinnoitellaan joka jaksolle uudestaan, ja hinta muuttuu jakson aikana pelaajan menestyksen ja ostomäärän mukaan. Seuraavassa pelaajahintojen muutoskriteerit:

  • +/- 1.000 euroa /pelaajan tekemä piste, max. +/-50.000 per ottelu.
  • Hinta ei voi pudota alle 150.000 euron.
  • Pelaajan vaihtamiset jakson aikana:
     
Ostoja [kpl/vrk] Hinnannousu [EUR]
10-59 1.500
60-99 3.000
100-199 4.500
200-349 5.000
350-499 7.500
500- 10.000
 
Myyntejä [kpl/vrk] Hinnanlasku [EUR]
Myyntejä [kpl/vrk] Hinnanlasku [EUR]
10-59 1.500
60-99 3.000
100-199 4.500
200-349 5.000
350-499 7.500
500- 10.000
 

Pelaajahinnat alkavat muuttua vasta ensimmäisen pelipäivän jälkeen. Lisäksi, joukkueen ollessa kokoamisvaiheessa ts. vahvistamaton, tehdyt ostot ja vaihdot eivät muuta pelaajan hintaa eikä osto- ja myyntitilastoja. Pelaajien hinnat päivitetään ottelupäivisin pistepäivityksen yhteydessä. Välipäivinä (päivinä jolloin otteluita ei pelata) hinnat päivitetään vuorokauden vaihtuessa. Hintojen päivityttyä vaihtoja ei ole enää mahdollista perua.

Jos ottelupäivän pistepäivitys viivästyy tai siirtyy myöhäisempään ajankohtaan, poisvaihdettujen pelaajien mahdollista arvonmuutosta ei hyvitetä joukkueille pistepäivityksen yhteydessä.
 

Pistelasku

Tapahtuma   Maalivahti Puolustaja Hyökkääjä
Voitto   3 0 0
Tappio   -2 0 0
Tappio jatkoajalla*****   1 0 0
Maali   25 9 6
Syöttö   10 6 4
Voittomaali****   0 2 2
Alivoimamaali   0 4 4
Alivoimasyöttö   0 2 2
Jatkoaikamaali*   0 3 3
Nollapeli   12 0 0
Plusmiinus**   0 +3 / -2 +2 / -1
Tähdet   1. tähti = 3 pistettä
2. tähti = 2 pistettä
3. tähti = 1 pistettä
1. tähti = 3 pistettä
2. tähti = 2 pistettä
3. tähti = 1 pistettä
1. tähti = 3 pistettä
2. tähti = 2 pistettä
3. tähti = 1 pistettä
2 min jäähy***   -1 2 2
5 min tappelujäähy   2 2 2
Muu 5 min jäähy   -3 -3 -3
10 min jäähy   -5 -5 -5
Pelirangaistus   -8 -8 -8
Ottelurangaistus
  -5 -5 -5
Kapteenin kerroin******   1,3 1,3 1,3

* Jatkoaikamaali sisältää voittomaalin osuuden, joten pelaaja ei saa pisteitä voitto- ja jatkoaikamaalista.
** Plus- ja miinustehot jaetaan pelaajan saavuttaman summan mukaan.
*** 2 min jäähypisteet annetaan vain henkilökohtaisista jäähyistä. Maalivahti voi saada jäähyistä maks. -10 p/ottelu.
**** Rangaistuslaukauskisan ratkaisevasta maalista saa voittomaalin pisteet. ***** Käytössä vain runkosarjassa (NHL merkitsee jatkoaikahäviön maalivahdille merkinnällä "O"). 
Playoffeissa NHL merkitsee maalivahdille aina joko voiton "W" tai häviön "L", tästä johtuen myöskään Hockey GM:n playoff-jaksolla ei tule pisteitä jatkoaikahäviöstä, vaikka peli ratkeaisi vasta jatkoajalla.
******Joukkueen kapteeni saa pisteensä 1,3 kertoimella ja ne pyöristetään aina ylöspäin. Myös miinuspisteet pyöristetään ylöspäin. (Esim1. pisteet 8*1,3=10,4->11. Esim2. -7*1,3= -9,1
-> -10)

Maalivahdin torjuntojen pisteytys per ottelu
Määrä Pisteet
0-4 0
5-9 1
10-14 3
15-19 5
20-24 7
25-29 9
30-34 11
35-39 14
40-44 16
45-49 19
50-54 22
55-59 25
jne  
Maalivahdin päästetyt maalit per ottelu
Määrä Pisteet
1 -1
2 -2
3 -4
4 -6
5 -8
6  -10
7 -12
jne  
Laukausten* ja blokattujen laukausten ja taklausten pisteytys
Määrä Pisteet
1-2 1
3-4 2
5-6 3
7-8 4
jne.  
Aloitusvoittojen ja häviöiden pisteytys**
Aloitusvoittojen ja häviöiden erotus Pisteet
1-4 / -1-4 1 / -1
5-8 / -5-8 2 / -2
9-12 / -9-12 3 / -3
jne.  

* Hockey GM:n lasketaan mukaan ainoastaan laukaukset kohti maalia.

**Aloitusvoitot ja häviöt lasketeaan voitot-häviöt jonka jälkeen jaetaan pisteet. Esim. 9 voitettua ja 3 hävittyä. Saldoksi jää 6 voitettua mistä saa 2 HGM-pistettä.

 

Tasapistetilanteissa joukkueiden sijoitus ratkaistaan seuraavilla kriteereillä tässä järjestyksessä:

  • Vähiten pelattuja pelipäiviä
  • Eniten maaleja
  • Vähiten jäähyjä
     

Yllä olevat tiedot löytyvät joukkueen vakoilusivulta, jonka voi avata esimerkiksi tulokset-sivulla klikkaamalla joukkueen nimeä.
 

Parhaat kimpat

Parhaisiin kimppohin osallistuvat kimpat, joissa on enintään 20 jäsentä. Parhaissa kimpoissa lasketaan yhteen kunkin kimpan viiden parhaan valmentajan pisteet. Tasapistetilanteissa ratkaisee em. kriteerien lisäksi kimpan jäsenmäärä: pienempi kimppa voittaa suuremman. Parhaiden kimppojen tulokset päivitetään pistepäivityksen yhteydessä. Yli 20 jäsentä sisältäville kimpoille on oma sarjansa, jossa on voimassa vastaavat säännöt.

Pistepäivitykset

Hockey GM:n ylläpito ei suorita otteluiden tilastointeja, vaan tilastotiedot saadaan suoraan Stats.comin tulospalvelusta.

Hockey GMn pisteet päivitetään mahdollisimman pian otteluiden pisteiden valmistumisen jälkeen. Joukkueen luonnit ja pelaajavaihdot pysyvät suljettuina, kunnes pisteet on päivitetty. Joukkueiden luonnit ja pelaajavaihdot saatetaan avata, jos päivitys viivästyy pitkälle seuraavaan päivään - pyrimme ensisijaisesti päivittämään pisteet ensin, jotta jokainen pelaaja voisi jatkaa peliä samalta viivalta. Pistepäivityksen arvioitu kesto on noin 30 minuuttia, riippuen otteluiden määrästä.

Pistepäivitys voi viivästyä huoltotoimenpiteiden, tilastopuutteiden, tietoliikennekatkoksien tms. vuoksi. Pisteet pyritään tällöin päivittämään mahdollisimman nopeasti. Tilastopuutteissa kysymys on siitä milloin tilastot ovat Hockey GM:n saatavilla. Ottelupäivän pistepäivitys voidaan viedä loppuun myös vajaallisin tilastotiedoin, mikäli tilanne sen sallii. Tällöin puuttuvat pisteet pyritään päivittämään jälkikäteen asianomaisille Hockey GM:n joukkueille. Pisteet päivittyvät oikeille joukkueille vaikka pisteitä tehnyt pelaaja olisikin sittemmin vaihdettu pois joukkueesta. Hockey GM:llä on tieto kunkin joukkueen kokoonpanoista tietylle ottelupäivälle. Häiriöistä pistepäivityksessä pyritään ilmoittamaan uutisosiossa.
 

Pelimaksut ja ilmainen demo

Hockey GMin osallistuminen maksaa joukkueelta 3 euroa / jakso. Yhden leffalipun hinnalla saat siis jääkiekkoviihdettä ja jännitystä koko talveksi!

 

Pelimaksu sisältää

  • 16 pelaajavaihtoa jakson aikana. Vaihtoja tarvitset, jos pelaajasi loukkaantuu, joutuu pelikieltoon tai menestyy muuten alle odotusten. Jos 16 vaihtoa ei riitä, voit tilata niitä lisää. Yhdellä jaksolla voit käyttää enintään 25 vaihtoa.
  • Kimppapeli - pelaa myös omia kavereitasi vastaan suljetussa kimppaturnauksessa, jolla oma tulospalvelu, sisäinen ilmoitustaulu, yms. Kimpat kisaavat myös keskenään ja kimppojen keskinäisen tilanteen löydät Parhaat kimpat -sivulta.
  • Täydellinen tulospalvelu hakutoimintoineen

 

Ilmainen demo: Peruspeli

Voit tutustua Hockey GM:n luomalla ilmaisen peruspelijoukkueen, jonka toiminta-aika on rajallinen ja ominaisuuksia on jonkin verran rajoitettu. Perusjoukkueesta puuttuvat esimerkiksi kimpat ja pelaajavaihdot. Peruspelijoukkue toimii 4 pelipäivän ajan.

Jokaisella valmentajalla saa olla vain yksi perusjoukkue. Tätä sääntöä ei voi kiertää rekisteröitymällä moneen kertaan eri sähköpostiosoitteilla. Vilppiä tehneet valmentajat poistetaan pelistä.

Peruspelijoukkueen voit päivittää täysivaltaiseksi superjoukkueeksi maksamalla pelimaksun. Kirjaudu peliin tunnuksillasi, klikkaa ”Päivitä tunnuksesi” -linkkiä ja seuraa ohjeita.
 

Palkinnot ja palkitut

Jaksojen palkinnot löytyvät aina palkinnot-sivulta. Samalla sivulla kerrotaan aikanaan myös palkintojen saajat, joihin otamme myös yhteyttä henkilökohtaisesti.

 

NÄIN KOKOAT JOUKKUEEN HOCKEY GM:N

  1. Hanki tunnus eli rekisteröidy valmentajaksi
  2. Maksa pelimaksu joko:
    • käyttämällä pankkimaksua
    • tekstiviestinä
  3. Kokoa joukkue
  4. Liitä joukkueesi pelikimppaan
     

Rekisteröityminen

Liigapörssin tunnukset ovat voimassa myös Hockey GM:ssä. Edelliskauden käyttäjätunnukset on siis edelleen voimassa. Itse rekisteröityminen tapahtuu näin:

  1. Klikkaa Hockey GM:n etusivulta linkkiä ”Rekisteröidy ilmaiseksi”
  2. Valmentajatunnuksena käytetään sähköpostiosoitetta, joka on aktivoitava ruudun ohjeiden mukaisesti
  3. Täytä huolellisesti yhteystietosi ja lue käyttöehdot
     

Pelimaksun maksaminen

Pankkimaksulla: Tarvitset vain pankkisi antamat Internetpankkitunnukset. Pankkimaksu on helppokäyttöinen ja turvallinen. Tarkemmat ohjeet löydät kulloisenkin pankkimaksutoiminnon yhteydestä. Pankkimaksut ovat käytössä Nordean, Osuuspankin, Sampo Pankin, Tapiolan, Handelsbankenin, Ålandsbankenin, S-Pankin sekä Säästöpankkien, Paikallisosuuspankkien ja Aktian asiakkailla.

Tekstiviestillä: Pelimaksun voi maksaa myös tekstiviestillä lähettämällä tilaussivulla oleva koodi numeroon 17125. Huom! Tekstiviestipalvelu toimii ainoastaan Soneran, Elisan, DNA:n, Saunalahden ja Tele Finlandin liittymistä. Voit maksaa myös Prepaid-liittymällä, kunhan liittymästä löytyy vaadittu kate.

Uusi maksutapa: Kokeilemme HockeyGM:ssä uutta maksutapaa, jonka tavoitteena on tehdä joukkueen päivittämisestä ja vaihtojen tilaamisesta entistä helpompaa. Aiemmin tekstiviestimaksaminen toimi siten, että numeroon 17125 piti lähettää uniikkikoodi. Hetken päästä kännykkään tuli viesti vahvistukseksi tilauksesta.

Päivityksen myötä jokaisen käyttäjän pitää ensimmäisellä maksukerralla vahvistaa oma puhelin numero. Puhelin numeron vahvistus tapahtuu siten, että numeroon 17125 lähetetään tekstiviestillä koodi ”HGMP”.
Numeron aktivoimisen jälkeen voi joukkueen päivityksen ja vaihtojen tilauksen hoitaa kätevästi sivustolla napinpainalluksella. Superpelitunnuksen päivitys on hintamuutoksen myötä 3€. Lisävaihdot ovat samanhintaisia. Hypertunnusta (9€) ei voi vielä tilata tekstiviestillä. Sama pätee myös kausi super- ja hypertunnuksiin ( 10€ / 30€ ).

Huom! Uusi ja vanha systeemi toimivat rinnakkain!
 

Joukkueen kokoaminen

Rekisteröitymisen jälkeen sinun tulee luoda itsellesi uusi joukkue. Seuraa joukkueen kokoamisessa huolellisesti ruudun ohjeita!

Joukkueeseen tulee hankkia yksi maalivahti, kaksi puolustajaa ja kolme hyökkääjää. Voit halutessasi myös peruuttaa tekemiäsi valintoja.

Kun kaikki pelaajat on valittu joukkueeseen, vahvista joukkueesi klikkaamalla "Joukkueeni on valmis" -painiketta.

Ennen jakson ensimmäistä ottelua, voit muokata vapaasti joukkuettasi ilman, että vaihtojen määrä vähenee.

Joukkueiden luominen ja muokkaaminen jäädytetään ottelupäivisin 5 minuuttia ennen ensimmäisen ottelun alkua ja avautuu jälleen pistepäivityksen jälkeen. Mikäli et ole vahvistanut joukkuettasi 5 minuuttia ennen otteluiden alkua, mutta siinä on kaikki kuusi pelaajaa valittuna, joukkue vahvistetaan automaattisesti. Mikäli joukkuella ei ole kaikkia pelaajia valittuna, joukkue poistetaan Hockey GM:stä.

Kaverikimpan perustaminen ja siihen liittyminen

Kun olet koonnut superpeli- tai hyperpelijoukkueesi ja vahvistanut sen, voit liittyä kaverikimppaan tai luoda oman kimpan ja haastaa kaverisi mukaan. Klikkaa linkkiä KIMPPA ja seuraa huolellisesti ruudun ohjeita.

Perustaja päättää kimpan nimen ja salasanan, sekä kuvauksen kimpan luonnin yhteydessä. Kuvauksessa hän voi kertoa esim. kimpan säännöistä, palkinnoista jne. tämän jälkeen perustajan tulee vahvistaa kimpan luonti klikkaamalla ”Jatka” –painiketta.

Seuraavaksi perustaja voi kutsua muita käyttäjiä mukaan Kimppaansa. Mikäli sinulla on ystäviä liitettynä omaan käyttäjätunnukseesi, voit lisätä heidät klikkaamalla ”Kutsu kaikki ystävälistallasi olevat mukaan Kimppaasi.” Muita ystäviä voit kutsua lisäämällä heidän sähköpostiosoitteensa tarkoitukseen osoitettuun kenttään ja klikkaamalla ”Lisää listalle.” Tämän jälkeen sinun tulee vielä klikata ”Lähetä kutsut” –painiketta, jotta kutsut lähetetään ystävillesi. Ystäväsi saavat näin kimpan nimen ja salasanan, joilla hän voi liittyä perustamaasi kimppaan.

Kimppaan liittyäkseen pelaajan on mentävä Kimppa sivulle, jossa on kentät johon Kimpan nimi ja salasana syötetään. Jokainen joukkue saa kuulua vain yhteen kimppaan.

Huom! Hockey GM -ylläpito ei vastaa kimpan sisäisistä palkinnoista eikä perustajan tekemistä poistoista. Kimpan perustajan on syytä kirjoittaa heti alkuun selkeät säännöt kimpalle, jonka mukaan kaikki joukkueet toimivat.

Kimpan voi perustaa ja siihen liittyä myös kesken meneillään olevan pelijakson, joukkueiden pisteet lasketaan takautuvasti. Huom! Muut voivat liittyä kesken pelijakson kimppaan mikäli kimpan perustaja on tämän perussäännöissä sallinut.
 

Pelaajavaihdot

Voit superpelijoukkueellasi tehdä yhden jakson aikana enintään 25 vaihtoa. Superpelimaksu sisältää 16 vaihtoa, ja lisää vaihtoja voit ostaa kolme kerrallaan. Jäljellä olevien vaihtojen määrä näkyy mm. vaihdot -sivulla. Vaihtoehtoisesti voit hankkia hyperpelijoukkueen, jolloin saat edullisempaan hintaan kerralla käyttöösi kaikki 25 vaihtoa. Peruspelijoukkueella ei ole vaihtoja.

Pelaajavaihdot sulkeutuvat ottelupäivisin 5 minuuttia ennen ensimmäisen ottelun alkua ja avautuu jälleen pistepäivityksen jälkeen.

Näin vaihdat pelaajaa:

  • Valitse Oma Joukkue -> VAIHDOT
  • Klikkaa MYY -painiketta myytävän pelaajan kohdalta. Pelaajasta saatava rahasumma siirtyy pelitilillesi, jonka saldon näet sivun alareunassa.
  • Valitse uusi pelaaja niistä, joiden yhteydessä näkyy Osta-linkki. Klikkaa OSTA -painiketta sen pelaajan kohdalta, jonka haluat joukkueeseesi. Hyväksy vaihdot klikkaamalla VAHVISTA VAIHDOT tai peruuta.
     

Huomaathan, että sairaslistan ja pelaajakorttien tiedot loukkaantumisista ovat ohjeellisia! Hockey GMn ylläpito saa tiedot pelaajien loukkaantumisista suoraan Stats.comin tulospalvelusta eivätkä joukkueet välttämättä aina ilmoita ajantasalla olevia tietoja pelaajien pelikunnosta. Ennen kuin teet pelaajavalintoja näiden tietojen perusteella suosittelemme, että varmistat tietojen oikeellisuuden.
 

Lisävaihtojen ostaminen

Lisävaihtojen ostaminen verkkopankkimaksulla:

Klikkaa vaihdot -sivulla (Joukkue -> Vaihdot ) ”Osta lisää vaihtoja”, valitse maksutavaksi pankkimaksu klikkaamalla ”jatka” –painiketta ”Pankkimaksulla” otsakkeen alta ja noudata huolellisesti ruudun ohjeita. Voit tilata superpelijoukkueellesi 3 vaihtoa kerrallaan. Tehtyäsi ohjeen mukaiset valinnat, palvelu siirtyy automaattisesti valittuun verkkopankkiin, jossa maksu suoritetaan. Maksun jälkeen palvelu siirtyy takaisin ja vaihdot lisätään joukkueelle.

Lisävaihtojen tilaus pankkimaksulla on mahdollista Nordean, Osuuspankin, Sampo Pankin, Tapiolan, Handelsbankenin, Ålandsbankenin, S-Pankin sekä Säästöpankkien, Paikallisosuuspankkien ja Aktian asiakkailla..

Lisävaihtojen ostaminen tekstiviestillä tai puhelimitse:

Lisävaihtoja voi tilata tekstiviestillä. Tarkemmat ohjeet tilaussivulla.  Huom! Tekstiviestipalvelu toimii ainoastaan Soneran, Elisan, DNA:n, Saunalahden, Tele Finlandin ja Kolumbuksen liittymistä. Lisävaihtoja voit tilata myös Prepaid-liittymällä, kunhan liittymästä löytyy vaadittu kate.

Joukkueen seuranta

Seurantasivulla (Joukkue -> Hallinta) näet joukkueidesi nykyiset pelaajat sekä heidän keräämänsä tilastomerkinnät.
 

Tulossivu ja kilpailijoiden vakoilu

Valitse ETUSIVU –sivu ylävalikosta ja tämän jäkeen TOP100. Sivulla näkyy jakson 100 parasta valmentajaa. Oman sijoituksesi voit tarkistaa menemällä OMA JOUKKUE -> OMA SIJOITUS -sivulle, jossa oma joukkueesi näkyy korostettuna. Listaa voi myös selata eteen- ja taaksepäin yläreunassa olevista linkeistä.

Voit tutkia kaikkien joukkueiden kokoonpanoja klikkaamalla joukkueen nimeä tai siirtyä kyseiseen joukkueen valmentajasivulle klikkaamalla valmentajan nimeä.

Jos joukkueesi on liitetty Kimppapeliin, näet kimppasi tilanteen KIMPPA-sivuilla.

Vakoilunesto menee päälle jokaisena pelipäivänä kahdeksan (8) tuntia ennen pelien alkua, jonka jälkeen voit nähdä muiden joukkueet sellaisina kun ne olivat ennen vakoiluneston aktivointia.
 

Ystävät

Hockey GM:ssä voit lisätä toisia käyttäjiä ystäviksi. Tätä toimintoa ei tule sekoittaa kimppaan, sillä ystävätoiminnon kautta ei luoda minkäänlaisia kilpailuja, kuten kimpassa. Voit lisätä toisen käyttäjän ystäväksesi lähettämällä hänelle ystäväpyynnön heidän valmentajasivun kautta. Pääset ystäväsi valmentajasivulle hakemalla hänen tietonsa siirtymällä valmentajahakuun (Tulokset -> valmentajahaku). Valmentajasivun oikeassa yläkulmassa on "Lisää ystäväksi" -painike, jonka kautta voit lähettää pyynnön. Ystäväsi hyväksyttyä pyyntösi, pystyt helpommin seuraamaan hänen menestystään Hockey GMssä.
 

Yhteystietojen muuttaminen

Jos yhteystiedoissasi tapahtuu kauden aikana muutoksia, korjaa tietosi ajan tasalle Omat tiedot –sivulla (Profiili > Omat tiedot).
 

Kausi

Valikosta kausi löydät lisätietoja pelipäivistä, ottelutapahtumista, sarjataulukosta, joukkueiden kokoonpanosta, tähti- ja miinuskentällisistä sekä sairaslistasta.

Huomaathan, että sairaslistan ja pelaajakorttien tiedot loukkaantumisista ovat ohjeellisia! Hockey GMn ylläpito saa tiedot pelaajien loukkaantumisista suoraan Stats.comin tulospalvelusta eivätkä liigajoukkueet välttämättä aina ilmoita ajantasalla olevia tietoja pelaajien pelikunnosta. Ennen kuin teet pelaajavalintoja näiden tietojen perusteella suosittelemme, että varmistat tietojen oikeellisuuden.